Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Deleter

26. 11. 2010 9:18
Ježišikriste,

proč musí furt někdo dávat na obdiv svou omezenost. Něco po židovsku neznamená, že to bude košer, ale zřejmě, že ten recept má inspiraci v židovské kuchyni.

Pangas je nedobrá ryba, ale levná, tak to by mohlo projít, i když nemá šupiny.;-D

0 0
možnosti

ta, která nejsem

25. 11. 2010 19:05
Pangasius je sumec

Ryba, která baští veškerý odpad z Indočíny v deltě Mekongu, nic moc.

0 0
možnosti

Lumpíí po banánu 2

25. 11. 2010 21:55
Re: Pangasius je sumec

Pokud se kapr českých rybníků několik měsíců nepostí v čisté vodě, tak je přímo hnusně bahnovitý. Když člověk pořádně vytráví, tak sní skoro všechno ;-).  V dnešní době se mi zdá, že nejíme proto, abychom přežili, ale žijeme pro jídlo.

0 0
možnosti

ta, která nejsem

25. 11. 2010 19:02
0 0
možnosti

Salamo

25. 11. 2010 19:17
Re: Čeští židé v izraelské armádě

Mel jsem na mysli vojaky, kteri tam meli slouzit v posledni, tzn. porevolucni dobe...

0 0
možnosti

Ikhor

25. 11. 2010 18:40
Pangasia po židovsku

si představuji jako uvařenou rybu se suchým bramborem za 500Kč, a jako bonus dostanete smlouvu na půjčku s rpsn 1000%

0 0
možnosti

ta, která nejsem

25. 11. 2010 19:44
Re: Pangasia po židovsku

There§s a sucker born every minute...

0 0
možnosti

Gwendolene

25. 11. 2010 17:11
Aneb prilis povyku pro nic

Je to jenom nazev, stejne jako spanelsky ptacek, ktery Spanelsko nevidel ani omylem ci videnska kava, kterou ve Vidni neuvidite.... pripada mi to, jak jste zase svoje byvale spoluobcany chtela poucit o tom, co je koser a co je a zaverem zminit, ze jste se videla s Pohlreichem...a nezapomenout jim vtlouct do hlavy, ze jste Zidovka...jiste, ceska zidovka, coz je status, nad kterym se clovek musi pousmat.

Ano, pangasius neni koser, stejne jak neni koser nic s klepety ci chapadly. Jsou to stare zidovske navyky, ktere driv byly praktikovany kvuli hygiene, nemohlo se riskovat onemocneni z jidla. Dnes jsou nektere zastarale, nekde se lisi podle statu.   Ovsem mezi nami, takove krevety jsou jako filtr odpadu, jestli je v mori 1 kapka odpadu, kreveta ji dostane do tela.

0 0
možnosti

Lumpíí po banánu 2

25. 11. 2010 21:46
Re: Aneb prilis povyku pro nic

:-)R^

0 0
možnosti

Salamo

25. 11. 2010 14:37
Židovství

Vážená autorko, chtěl bych Vás, coby Židovku, požádat o zodpovězení následujících otázek:

1) Kolik Židů žije v současnosti v České republice?

2) Víte o nějakých případech, kdy český Žid sloužil v izraelské armádě? (samozřejmě po Vás nechci konkrétní jména)

3) Existuje v rámci izraelské společnosti latentní rasismus mezi sefardskými a aškenázskými Židy? Tuto informaci jsem kdysi slyšel, takže by mě zajímal Váš názor..

Omlouvám se, že se nevyjadřuji přímo k článku, ale zodpovězení těchto informací bych vskutku ocenil. Předem děkuji.

0 0
možnosti

Gwendolene

25. 11. 2010 17:18
Re: Židovství

tohle vse je vyhledatelne...vam se moc nechce, co? Uvidime, jak nas pouci  Zuzanka Scheiberovic.

V dnesni dobe je ceskych zidu jen par tisic a to vetsinou jeste pristehovalci, puvodni zidovska obec byla dokonale zlikvidovana nacisty a Cechoslovaky.

Zadny rasismus mezi sefardy a askenazi neni, ale je mezi nimi rozdil, nejen v jidle.

Cesky zid v israelske armade? Vite vubec, co je k tomu treba?

0 0
možnosti

Petr-007

25. 11. 2010 13:48
Já už jsem viděl na jídelním lístku i vepřové po židovsku,

myslím, že to bylo někde v Užhorodě, no nasmál jsem se a litoval, že nemám po ruce foťák.

0 0
možnosti

dolch

25. 11. 2010 16:27
Re: Já už jsem viděl na jídelním lístku i vepřové po židovsku,

No, a já viděl to samé v Praze Holešovicích. Viz můj příspěvek níže, dokonce jsem si to dal.

0 0
možnosti

šmudla kudla

25. 11. 2010 13:46
no a u nás ...

... mají na jídelníčku Pangas za Švédska;-D;-D;-DR^R^R^

0 0
možnosti

Asatru

25. 11. 2010 13:39
Jenom

taková trochu osobní otázka slečno, pokud se tedy neurazíte. Opravdu by mne zajímalo, zda je pro Vás židovství tak důležité, že do svého profilu k věcem, které Vás charakterizují napíšete "Židovka"? A jak byste se případně tvářila na to, kdybych někde uveřejnil svůj profil např. v tomto znění: Historik, tenista, vášnivý lovec, běloch...., nebo ještě lépe: Pedagog, sběratel všeho možného, Árijec.....? Opravdu mne zajímá Váš názor. Předem děkuji za odpověď.

0 0
možnosti

Rivka Soferovic

25. 11. 2010 13:51
Re: Jenom

Já nevím, podle mě to je ze všech mých článků zřejmé, tak proč to neuvést... přijde mi to asi na stejné úrovni jako Vietnamka u vietnamských blogů...

0 0
možnosti

Irena Maura

25. 11. 2010 13:36
Ale to není přeci žádná záhada

Orientálci jedí česnek, protože je to antibiotikum a taky pomoc proti střevním parazitům. Já jím košer už hodně let, mám speciální židovskou kuchařku a podle toho si připravuji jídla. Všechno se dá sehnat. Jenomže, nutné dávat pozor na kalorie. Orientálci rádi mlsají. Drřím se zásady, že čím méně ingrediencí, tím líp,. protože každá načítá kalorickou hodnotu. Ale co bych doporučovala, na ryby dělám sezamovou omáčku, kterou ryby za pečení polévám. Normální základ jako u francouzského bešamelu, jen do toho dám sezam. Seznam je důležitý pro ženskou výživu, taky je senzační jít všelijaké saláty a specielně upravená dušená zelenina. No, vysvětlím problém, několik let jsem měla šílený problémy s trávicím traktem a tak jsem si sestavila jídelníček, s použitím východních receptů. Nemusí to každému sedět, ale já miluju koření, každé má nějaký smysl pro vnitřní orgány.

0 0
možnosti

Irena Maura

25. 11. 2010 13:39
Re: Ale to není přeci žádná záhada

Kromě toho každé tak upravené jídlo vás zasytí a co je důležité, není drahé, protože se skládá z luštěnin, zeleniny, ovoce, bílého masa a všechno jen lehce upravené, žádné smažení, pečení, ale dušení. Taky jsem zjistila, že tímto způsobem jsem odlehčila organismus a nemám stresy tak velké, jak jsem mívala, protože nevhodné jídlo je též stresor. Každý člověk si musí najít to svoje, ale použíát fantazii, aby to chutnalo , bylo to výživné a chutné.

0 0
možnosti
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6044x
Historička a antropoložka, nadšenec do marketingu a PR, foodblogerka a nenapravitelná sluníčkářka. 

Seznam rubrik