Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Utáhnout na vařené nudli...

Nemůžu si pomoct, ale vaření mě nabíjí energií. V pondělí jsem se z práce domů sotva doplazila, ale sotva jsem se postavila ke sporáku všechna únava byla pryč. V neděli jsem totiž viděla pořad "S Jamiem Oliverem v Itálii" a od té doby měla hroznou chuť na ragú s domácíma těstovinama. Mleté hovězí, krájená rajčata, vajíčka, mouku, kořenovou zeleninu a trochu v láhvi vína jsem doma měla, takže jsem se mohla pustit do díla.


 

Když si chcete dělat domácí těstoviny, je ideální mít těstovinový strojek. Ten můj  dělá sice jen polévkové nudle a širší nudle a la tagliatele, ale funguje bez problémů. A taky není vůbec drahý. Samozřejmě Jamie Oliver by dokázal nakrájet tagliatele pomocí ostrého nože, ale to je pro mě moc složité.

 Receptů na čerstvou pastu je spousta. Někdo je dělá z hladké, nekdo ze směsi mouky a semoliny. Já  jsem použila obyčejnou polohrubou mouku a nestydím se za to. Poměry jsou surovin nejsou úplně přesné, každá mouka jinak saje.

 200 g polohrubé mouky

1 velké nebo dvě malé vejce¨

sůl

olivový olej

 Mouku vysypu na pracovní desku nebo na vál. V hromádce udělám díru jako jícen sopky a do ní rozklepnu vajíčko, vidličkou zpracovávám, pokud je těsto příliš mokré přidávám mouku, v opačném případě se nic nezkazí olivovým olejem. Když už je jakž tak kompaktní hmota, tak jí osolím a rukou zpracovám do konzistence modelíny. Když je hladká hmota (zatím není příliš pružná) zabalím jí do fólie a nechám alespoň dvacet minut chladit v lednici. Nezapomeňte přidat do těsta alespoň lžičku olivového oleje, později Vám prokáže užitečnou službu.

 Pak si jí pomocí strojku vyválím. Zhruba pětinu těsta rozplácnu a projedu strojkem na nejširší možné nastavení. Pak postupně zmenšuju a zmenšuju. Autority radí prosypávat v těchto momentech moukou, ale já jsem zjistila, že pokud je v těstě dostatek olivového oleje, těsto se nelepí a těstoviny jsou krásně hladké. Když už mám těsto na úplně nejměnší šířku, ve strojku jej na krájím. Protože se těstoviny dělají postupně je dobré je někam rozvěsit. Při troše kreativity to zvládnete i bez sušáku.

 Vaříme v horké pořádně osolené vodě mnohem kratší dobu než sušené těstoviny, zhruba čtyři minuty.

V době, kdy jsem vyráběla těstoviny se mi už na plotně dusilo ragú. Pro dvě osoby je potřeba:

 

250 g mletého hovězího

1 plechovka krájených rajčat

2 mrkve

1 kořenová petržel

2 řapíky nebo plátek celeru

2 menší cibule

stroužek česneku

2 -3 deci vína (klasici říkají červené, ale zrovna Jamie ve svém pořadu použil bílé)

provensálské bylinky

špetka skořice nebo koření "sedm koření"

hrstička hladkolisté petržele nebo alespoň kudrnky

 

Zeleninu(petržel, mrkev, celer) jsem si nakrájela na menší kostičky a spolu s cibulí na olivém oleji zprudka opekla. Poté jsem přidala rozdrobené mleté maso a chvilku smažila. Zalila jsem vínem a přidala provensálské bylinky a ztlumila. Mezitím jsem si ponorným mixérem rozmixovala plechovku rajčat a přidala k masu. Lehce jsem osolila a opepřila (ragú se bude redukovat, radši ho solím až v závěru), ztlumila jsem plyn na minimum a šla se dívat na Star Trek. :) (miluju kapitána Picarda). Ragú jsem na minimum dusila asi dvě hodinky, ale klidně by sneslo i o trochu víc.

 

Nakonec ragú dosolila a dopepřila a smíchala s uvařenými těstovinami. V chuti mi něco chybělo, tak jsem tam přidala polévkovou lžící nadrobno nasekané listové petrželky. My co držíme kašrut si musíme k tomuto jídlo odpustit parmazán, ale to nevadí. Ragú je i tak moc dobré.

Autor: Zuzana Schreiberová | středa 24.11.2010 12:42 | karma článku: 10,29 | přečteno: 2104x
  • Další články autora

Zuzana Schreiberová

Neuvěříte, co jsem zažila s uprchlíky!

Byla jsem překvapená, když jsem v jedné diskuzi pod článkem o uprchlících vedle klasických keců o všeznásilňujících,krvelačných hordách a invazích narazila na dotaz: “Kdo se s nimi setkáváte, můžete mi napsat, jací jsou?”

16.3.2016 v 20:55 | Karma: 20,85 | Přečteno: 4014x | Diskuse| Občanské aktivity

Zuzana Schreiberová

Pomáháme uprchlíkům na Hlaváku. A napadl nás agresivní dav!

Na pražském hlavní nádraží působí už před dva měsíce skupina dobrovolníků, která pomáhá uprchlíkům. Ze strany uprchlíků se nikdy nesetkali s žádným projevem násilí a nenávisti. Kéž by se to dalo říct o českých vlastencích!

2.11.2015 v 13:43 | Karma: 35,11 | Přečteno: 13560x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Schreiberová

Podívejte se, jak vypadá uprchlík!

Potkala jsem se s jedním z uprchlíků, kteří teď projíždějí Českou republikou. Ve tři v noci a za na prvních pohled docela nebezpečných okolností.

24.9.2015 v 11:33 | Karma: 36,98 | Přečteno: 26203x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Schreiberová

Marketingový úspěch křesťanství. Stál za ním skutečně Ježíš?

Pokud definujeme správně provedenou marketingovou strategiijako schopnost mít ve správný čas na správném místě ten správnýprodukt, nemůže nás pohoršit, když budeme tuto strategii aplikovat i na vznik křesťanství. Po duchovnu prahnoucím jedincům se v rané antice nabízelo tolik různých variant náboženského vyžití, že raketový vzestup konverzí ke křesťanství nemůže být náhoda, ale důsledek správně zvolených postupů.

20.1.2014 v 15:33 | Karma: 20,35 | Přečteno: 2034x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Schreiberová

Dobrý kuřecí vývar je docela alchymie

Když jsem napsala postup na přípravu goldene joich, tradičního židovského kuřecího vývaru, měla jsem pocit, že to byl jeden z nejdelších a nejpodrobnějších receptů, co jsem kdy napsala. Goldene joich je tradiční polévka, která se často připravuje na židovské svatby. Zlatou barvu jí dodával kromě dole popsaných ingrediencí i šafrán. Šafrán byla (a stále je) poměrně nákladná záležitost, takže "trocha šafránu na svatební polévku" byl svého času vysoce ceněný dárek pro nastávající nevěstu či mladé děvče pomýšlející na vdavky.

8.12.2011 v 11:44 | Karma: 17,50 | Přečteno: 3794x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6044x
Historička a antropoložka, nadšenec do marketingu a PR, foodblogerka a nenapravitelná sluníčkářka. 

Seznam rubrik